Slide
VANDAAG! 10% korting op alle pakken!! Code: GARRISON2022
Slide
Gratis verzending
Slide
Gratis retourneren
Slide
Voor 23:59 uit voorraad besteld, volgende werkdag verstuurd!

Retourbeleid

Een retour moet binnen de 14 dagen retourtermijn worden aangemeld via ons retourportaal. De Retourtermijn gaat in op de dag dat je het artikel hebt ontvangen. Je kan bij het aanbieden van je retour aangeven hoe je wil dat we jouw retour verwerken. Je kan kiezen voor ruilen voor een ander artikel of een andere maat. Een cadeaubon of een restitutie van het aankoopbedrag. Een retour kan aangemaakt worden via onderstaande knop.

Om je retour te verwerken is het van belang dat de retour in dezelfde staat terug keert dan dat het artikel is ontvangen. Lees hieronder waar je retour aan moet voldoen om geaccepteerd te worden.

Is retourneren gratis?

Bij The Garrison geven we de optie op gratis retourneren. Zo kan je thuis passen en goed bekijken of het bij je past. Past het niet of wil je toch een ander artikel proberen dan kan je gratis ruilen of retourneren voor een ander artikel.

Er zijn een paar uitzonderingen waarbij de retourkosten moeten worden betaald door de consument. Onderstaande punten zorgen ervoor dat de retourkosten moeten worden betaald door de consument.

  • Totaalprijs van de geretourneerde artikelen is hoger dan €1.000,-
  • Het retouradres ligt buiten de volgende landen: Nederland, Duitsland, België. In deze landen is retourneren gratis. Ligt het retouradres buiten deze landen, dan worden er retourkosten gerekend.

Wat zijn de retourkosten?

Wanneer je een retour aanmaakt binnen Nederland, Duitsland of België en is de totale waarde van de geretourneerde artikelen onder de €1.000,- dan betalen wij de retourkosten. Je kan dan via ons retourportaal een gratis retourformulier aanmaken en je artikelen daarmee retourneren. Is de totaalprijs van de geretourneerde artikelen hoger dan €1.000,- of ligt het retouradres buiten Nederland, België of Duitsland. Dan moeten de retourkosten betaald worden door de klant.

Extra kosten buiten Europa

Wanneer je buiten Europa woont moet je rekening houden met importheffing. De importheffing moet worden betaald door de consument die de retour verstuurd. De importheffing wordt niet betaald door de webshop. Wanneer een retour bij ons arriveert waar importheffing over betaald moet worden wordt deze geweigerd en terug gestuurd naar het verzendadres van de verzender van de betreffende retour.

Waar moet mijn retour aan voldoen?

Om je retour soepel te laten verlopen hebben we een aantal punten opgesteld waar je retour aan moet voldoen.

  • De retour moet aangemaakt en verstuurd zijn binnen 14 dagen na het ontvangst van de bestelling. (Tenzij je bepaalde artikelen uit één bestelling later hebt ontvangen, dan is het laatst ontvangen artikel leidend.)
  • Het artikel moet in dezelfde staat verkeren dan hoe het artikel is ontvangen.
  • De prijs labels mogen niet zijn verwijderd of afgeknipt.

Om je retour zo snel en soepel mogelijk te laten verlopen raden we aan om het aangemaakte retourformulier te printen en toe te voegen aan je retourzending. Zodat het duidelijk is welke handeling er verricht moet bij het verwerken van de retour.

Hoe snel wordt een ontvangen retour verwerkt?

Wij verwerken je retour binnen 1 tot 3 dagen na ontvangst. Meestal wordt de retour al een dag na aankomst verwerkt. In sommige gevallen zal dit een dag langer zijn. Heb je vragen over de status van je retour. Neem dan gerust contact op met onze klantenservice. We helpen je graag. 🙂


Wanneer wordt je retour niet geaccepteerd:

  • Kleding wordt niet geaccepteerd wanneer er haren of geuren van huisdieren aanwezig zijn op de retour.
  • Wanneer de prijs labels zijn verwijderd.
  • Wanneer de kleding is vermaakt.
  • Wanneer een driedelig pak terug komt in verschillende maten zonder dat dit overlegt is met de klantenservice. (Wil je maten mixen, overleg dit dan met de klantenservice)
  • Een retour moet binnen de 14 dagen retourtermijn worden aangemeld en terug gestuurd om in aanmerking te komen voor een terugbetaling.

Wat kan je niet retourneren:

  • Cadeaubonnen vallen niet onder het retourbeleid en kunnen niet worden ingewisseld of geretourneerd voor geld.

Kan ik ruilen voor een ander artikel?

Wanneer je hebt aangegeven in het retourportaal dat je het artikel wil ruilen voor een andere maat of artikel wordt dit bij binnenkomst verwerkt. Op dat moment wordt melden we het geretourneerde artikel binnen en zetten we het nieuwe artikel in bestelling. Wanneer dat artikel op voorraad is wordt hij dezelfde dag verstuurd. Is het artikel niet op voorraad, dan bestellen we het direct bij de leverancier en versturen we het zodra het binnen komt. Gemiddelde levertijd op een nabestelling is ongeveer 2 weken. Heb je haast bij het ontvangen van de ruiling? Laat dit dan weten aan onze klantenservice. Zodat je samen met hun kan kijken wat er mogelijk is. Zij laten je direct weten hoe snel we kunnen leveren en als het niet snel genoeg is kijken ze samen met jou naar een mooi alternatief.

Hoelang duurt de terugbetaling?

Zodra uw retourzending is ontvangen en geïnspecteerd, sturen we u een e-mail om u te laten weten dat we uw geretourneerde artikel hebben ontvangen. We zullen u ook op de hoogte stellen van de goedkeuring of afwijzing van uw terugbetaling.

Wanneer de retour is goedgekeurd en verwerkt krijg je hier automatisch een mail van. De terugbetaling zal worden voldaan op het betaalmiddel waar de bestelling mee is afgerond. Er kan 1 tot 2 dagen verwerkingstijd zitten tussen het terugstorten het het ontvangen.

Hulp nodig?

Heb je hulp nodig bij het aanmaken van een retour, of heb je na dit artikel nog vragen over het retourneren. Neem dan gerust contact op met onze klantenservice via onderstaand formulier of via de chat op onze website. 🙂

DutchEnglishGerman