Terugbetalingsbeleid

Retourbeleid

Een retour moet binnen de 14 dagen retourtermijn worden aangemeld via ons retourportaal. De Retourtermijn gaat in op de dag dat je het artikel hebt ontvangen. Je kan bij het aanbieden van je retour aangeven hoe je wil dat we jouw retour verwerken. Je kan gratis kiezen voor ruilen voor een ander artikel of een andere maat. Een cadeaubon (+10,- extra storecredit) of een restitutie van het aankoopbedrag. Een retour kan aangemaakt worden via onderstaande knop.

Retourlabel aanmaken

Om je retour te verwerken is het van belang dat de retour in dezelfde staat terug keert dan dat het artikel is ontvangen. Lees hieronder waar je retour aan moet voldoen om geaccepteerd te worden.


Kijk de video en volg het retourproces van begin tot eind!

Is ruilen gratis?

Bij The Garrison geven we de optie op gratis ruilen. Zo kan je thuis passen en goed bekijken of het bij je past. Past het niet of wil je toch een ander artikel proberen dan kan je gratis ruilen voor een ander artikel of andere maat.

Kan ik een deel van mijn pak ruilen?

We bieden ook de mogelijkheid om een deel van je pak te ruilen. Het ruilen van een los deel brengt wel kosten met zich mee. Zo is het inkopen van losse delen voor ons duurder dan een compleet pak. Een deel van deze kosten brengen wij in rekening. Het ruilen van een los deel kost €10,-. Je kan dit gemakkelijk aanvragen via ons retourportaal.

Is retourneren gratis?

Is ruilen voor een andere maat of artikel geen optie, dan kan je het artikel ook retourneren en betalen we het geld van de terug gestuurde artikelen terug. Dit geld wordt terug betaald uiterlijk 2 dagen na binnenkomst van je retour. Voor een retour zonder ruiling wordt €6,95 in rekening gebracht. Deze kosten brengen wij in rekening voor de Transportkosten en herbevoorradingskosten.

Extra kosten buiten Europa

Wanneer je buiten Europa woont moet je rekening houden met importheffing. De importheffing moet worden betaald door de consument die de retour verstuurd. De importheffing wordt niet betaald door de webshop. Wanneer een retour bij ons arriveert waar importheffing over betaald moet worden wordt deze geweigerd en terug gestuurd naar het verzendadres van de verzender van de betreffende retour.

Waar moet mijn retour aan voldoen?

Om je retour soepel te laten verlopen hebben we een aantal punten opgesteld waar je retour aan moet voldoen.

  • De retour moet aangemaakt en verstuurd zijn binnen 14 dagen na het ontvangst van de bestelling. (Tenzij je bepaalde artikelen uit één bestelling later hebt ontvangen, dan is het laatst ontvangen artikel leidend.)
  • Het artikel moet in dezelfde staat verkeren dan hoe het artikel is ontvangen.
  • De prijs labels mogen niet zijn verwijderd of afgeknipt.

Hoe snel wordt een ontvangen retour verwerkt?

Wij verwerken je retour binnen 1 tot 3 dagen na ontvangst. Meestal wordt de retour al een dag na aankomst verwerkt. In sommige gevallen zal dit een dag langer zijn. Heb je vragen over de status van je retour. Neem dan gerust contact op met onze klantenservice. We helpen je graag. 🙂


Wanneer wordt je retour niet geaccepteerd:

  • Kleding wordt niet geaccepteerd wanneer er haren of geuren van huisdieren aanwezig zijn op de retour.
  • Wanneer de prijs labels zijn verwijderd.
  • Wanneer de kleding is vermaakt.
  • Wanneer een driedelig pak terug komt in verschillende maten zonder dat dit overlegt is met de klantenservice. (Wil je maten mixen, stuur dan het deel dat je wil ruilen terug via ons retourportaal via ‘’Los deel ruilen’’)
  • Een retour moet binnen de 14 dagen retourtermijn worden aangemeld en terug gestuurd om in aanmerking te komen voor een terugbetaling.

Wat kan je niet retourneren:

  • Cadeaubonnen vallen niet onder het retourbeleid en kunnen niet worden ingewisseld of geretourneerd voor geld.

Kan ik ruilen voor een ander artikel?

Wanneer je hebt aangegeven in het retourportaal dat je het artikel wil ruilen voor een andere maat of artikel wordt dit bij binnenkomst verwerkt. Op dat moment melden we het geretourneerde artikel binnen en zetten we het nieuwe artikel in bestelling. Wanneer het artikel op voorraad is wordt hij dezelfde dag verstuurd. Is het artikel niet op voorraad, dan bestellen we het direct bij de leverancier en versturen we het zodra het binnen komt. Gemiddelde levertijd op een nabestelling is ongeveer 2 weken. Heb je haast bij het ontvangen van de ruiling? Laat dit dan weten aan onze klantenservice. Zodat je samen met hun kan kijken wat er mogelijk is. Zij laten je direct weten hoe snel we kunnen leveren en als het niet snel genoeg is kijken ze samen met jou naar een mooi alternatief.

Hoelang duurt de terugbetaling?

Zodra uw retourzending is ontvangen en geïnspecteerd, sturen we je een e-mail om u te laten weten dat we je geretourneerde artikel hebben ontvangen. We zullen u ook op de hoogte stellen van de goedkeuring of afwijzing van uw terugbetaling.

Wanneer de retour is goedgekeurd en verwerkt krijg je hier automatisch een mail van. De terugbetaling zal worden voldaan op het betaalmiddel waar de bestelling mee is afgerond. Er kan 1 tot 2 dagen verwerkingstijd zitten tussen het terugstorten het het ontvangen.

Hulp nodig?

Heb je hulp nodig bij het aanmaken van een retour, of heb je na dit artikel nog vragen over het retourneren. Neem dan gerust contact op met onze klantenservice via onderstaand formulier of via de chat op onze website. 🙂